Nowości:

Pompa zawieszenia w166

„Od dawna stosowano tradycyjne układy zawieszeń samochodowych. Później przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się koncepcjom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na o wiele bardziej innowacyjne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Najpierw służyły one głównie maszynom roboczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z licznymi nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne bardzo dobrze radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda samochodem staje się cichsza i znacznie przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W typowym zawieszeniu były obecne elementy sprężyste, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest to wypełniony stężonym azotem worek, który napełnia kompresor w momencie wjechania na nierówność. Dzięki temu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia bardzo dobrze współgra z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu przy pomocy układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz bezpośrednio łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia pojazdu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego nieustanny prześwit. Jest to idealne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej trasach i przez to są nieustannie narażane na drgania. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy dużych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania gwarantuje głównie pompa zawieszenia w164 i miech. Są to niezbędne elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest bardzo podatne na uszkodzenia. Z racji tego, iż nieustannie jest narażane na różne wibracje spowodowane nierównościami na drodze, bardzo łatwo o usterkę danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich okresowa wymiana jest konieczna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia w166 wymaga dokładnego sprawdzenia przez mechanika, przez co czas serwisowania może znacznie się wydłużyć. Posiadając pojazd z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na początku, zawieszenia pneumatyczne są coraz częściej wybierane u konstruktorów najpopularniejszych marek aut osobowych. Bardzo często można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie marki takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu trzeba mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje mniejszych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor stanowią najczęściej wymieniane części w tych markach aut. pompa zawieszenia w211 musi spełniać swoje zadanie, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

Teksty: